Spotkania z Baśniowymi Światami i Twórczym Rękodziełem dla Dzieci

💙 „Dzieci nie słuchają baśni uchem. One całe stają się uchem.”

Nasze dzieci są Cudownymi Istotami przybyłymi do nas z przestrzeni Wszechświata. One same zdecydowały kogo wybrały sobie na mamę i tatę. I jeśli tylko my, jako dorośli otworzymy się na taką wersję rzeczywistości. to wielka poczujemy dla nich wdzięczność za to, że nas wybrały i są naszymi nauczycielami i przewodnikami. Jak dobrze jest otaczać nasze dzieci dobrą, czułą, troskliwą i dającą bezpieczeństwo, pełną miłości i całkowitej wolności przestrzenią wypływającą z prawdziwości i pełnego zaufania naszych dorosłych serc. Kiedy dajemy dzieciom wolną i spokojną przestrzeń na ich realizowanie siebie samych w materii i kiedy słuchamy tego, co mówią poprzez swoje serca i dusze… Kiedy zczytujemy energetyczne przekazy, jakie dzieci wysyłają na zewnątrz siebie i dajemy im wolność wyboru, kreowania oraz kiedy w pełni ufamy im i pozwalamy sobie i odważamy się łamać w nas nasze skostniałe schematy, uznając, że wersja dziecka jest właśnie tą prawdziwą, tą wypływającą z szeptu serca i z głębi duszy, tą która dla nas wydaje się być abstrakcją i czymś nierealnym i której my nie poznaliśmy jeszcze, bo nałożone mamy na sobie tony nakładek… Kiedy sami pozostajemy w spokojnym przepływie i otwartości, w czystej prawdzie, miłości, radości i mocy kreacji i emitujemy te stany uczuć z nas samych i dzieci energie te odbierają, to czują One wtedy wewnątrz siebie wolność, wolę do działania, moc wewnętrzną i rodzącą się wewnątrz nich pasję tworzenia wszystkiego tego, co właśnie czują w sercach, co chce się wydostać z ich wnętrzna Istota Duszy. To wtedy właśnie dzieci rosną w tej świetlistej energii miłości i wolności i wyrastają na wolnych i szczęśliwych ludzi, którzy mają odwagę i moc przeżywania życia tak jak chcą!

Zapraszam dzieci przedszkolne i te z młodszych klas szkoły podstawowej na

Spotkania z baśniami i rękodziełem

To spotkania z baśniowym światem magii, fantazji, niezwykłych miejsc, nieustraszonych czynów bohaterów, fantastycznych przygód. Baśnie opowiadam żywą mową, nie czytam. Niektóre są przedstawiane w formie teatrzyków, z wykorzystaniem różnych wytworzonych przeze mnie postaci, filcowanych, uszytych, wyrzeźbionych w drewnie, wyszydełkowanych. Takie spotkania z żywą baśnią pobudzają wyobraźnię dzieci. Pozwalają sercu szeptać w dziecku i dzieci mają szansę usłyszeć ten szept. Żywe słowa wypowiadane przez żywą osobę (nie odtwarzane z nagrania, nie czytane), powodują, że w głowach i sercach dzieci zaczynają tworzyć się piękne obrazy. Każde dziecko maluje swój własny obraz danej baśni w swojej fantazji, w swoim wewnętrznym świecie. My rodzice, dorośli, już od samego początku, od czasu maleńkości naszych dzieci, dajemy im wolną przestrzeń do rozbudzania i rozwijania ich indywidualnej wyobraźni (poprzez np. to, jak dzieci rysują na kartce własne słońce: rysują tak, jak one je odczuwają i widzą, a nie jako standardowe żółte kółko z promieniami), jeżeli pozwolimy dzieciom malować w wyobraźni, patrzeć wewnętrznymi oczami i przebywać w ich własnych wewnętrznych obrazach, to aktywizuje się w ich ciałach i sercach wewnętrzna moc. Kreślą obrazy, malują je wewnętrznymi oczami i przebywają w krainie fantazji, i całe sobą stają się bohaterami tych opowiadań. Dzieci słuchając żywej baśni, opowiadania, słyszą słowa wewnętrznymi uszami. Słyszą szum drzew, plusk wody na kamieniach, rechot żabki, śpiew ptaka, kołatanie do wrót zamku, tętent koni… Wszystko to czują w swoim wnętrzu i odczytują sercem, a to pozwala im na poznawanie samych siebie od środka. Na odkrywanie siebie, uczenie się siebie i rozszerzanie zaufania do siebie samego, kochania siebie i odczuwania swojej wewnętrznej mocy. A to jest teraz dla każdej Istoty najważniejsze.

Taki przekaz baśni powoduje, że kiedy dzieci wzrastają, to odpalają się ich ukryte talenty i umiejętności kreacji, i wzbogacają, rozszerzają przestrzenie własnego, samodzielnego tworzenia. Jest zapłonem, dzięki któremu dzieci czują swoją moc i sprawczość, i zaczynają kreować, czują chęci tworzenia własnych rzeczy (malowania, opowiadania, pisania, konstruowania, lepienia itd.) Czują swoją wartość i wewnętrzną moc. A to przyczynia się do tego, iż później w dorosłym życiu czują się wolne i sprawcze, pełne własnej wartości.

Jedna baśń jest powtarzana przez kilka spotkań. Te same słowa wypowiadanie kilkukrotnie pobudzają zapamiętywanie.

W czasie opowiadania baśni są także wysoko wibrujące w częstotliwościach delikatne, żywe dźwięki. Używam instrumentów, którymi posługuję się w głęboko relaksujących sesjach dźwiękowych dla dorosłych. Są to: dzwonki wietrzne, misy tybetańskie, kryształowe, dzwonki pentatoniczne, piramida kryształowa, tingsze, kalimba, bębęn. Są to dźwięki i wibracje pozytywne, lekkie i wspierające, mające na celu głównie wyciszenie układu nerwowego, myślotoku, skierowanie świadomości przebywającej zazwyczaj na zewnątrz ciała człowieka, do wnętrza siebie. Relaksują całe ciało i uruchamiają spokój, odprężenie i relaks. Dzieci przebywając we własnej wewnętrznej ciszy, słuchając dźwięków i baśni wyciszają się i rozluźniają. A to w dalszym etapie powoduje większe zdolności koncentracji, niweluje rozproszenie, drażliwość, chaotyczność, pobudliwość czy ospałość, brak energii, apatię. Prowadzi do wewnętrznej równowagi.

Po zakończeniu baśniowej części, następuje część warsztatowa, rękodzieło. Używamy włóczek, patyków, sznurków, filcu i innych materiałów. Tworzenie to, jest zaplanowane jako całościowy, długotrwały proces. Dziecko samo rozpoczyna, kontynuuje i kończy swoje dzieło. Proces tworzenia tego dzieła trwa w czasie, kilka lub nawet kilkanaście spotkań, w zależności od tego, co kreujemy. Celem jest nie tylko stworzenie własnego dzieła, ale także doświadczanie i uczenie się przez same dzieci stanów cierpliwości, skupienia, podążania za sobą, niepoddawania się, budowania swojej mocy i pewności siebie, własnej sprawczości poprzez: wzloty i zachwyty, radości, łatwości, jak również wznoszenia się we własnej mocy poprzez podnoszenie się po maleńkich upadeczkach i niepowodzeniach, trudnościach. To gruntuje je w wytrwałości odwadze w przekraczaniu i uzdrawianiu własnych blokad, lęków, niemocy. Z czasem, kiedy dzieła te powstają, dzieci widzą kolejne etapy swojej pracy i wzrastają w sobie. Gdy dzieci już przejdą kolejne fazy tworzenia swojego dzieła, przekroczą własne granice, poprzez właśnie naukę spokojnej kreacji w spokojnym skupieniu się, poznają czym jest cierpliwość i regularność i wytrwałość i że są to pozytywne jakości oraz kiedy doświadczą czym jest i jak działa wewnętrzna wola i podążanie za nią, rozkwitać zacznie w nich moc, chęć do kreacji i pasja dzieci do samodzielnego działania. A nieskończona szczęśliwość, radość i duma, i poczucie sprawczości pojawi się, kiedy dziecko zakończy swoje piękne dzieło.

Rękodzielnicza część ma także na celu aktywizowanie i doskonalenie tzw. Małej Motoryki dziecka i harmonijny rozwój obwodowego układu nerwowego, co przekłada się na większą sprawczość (moc w rękach – czyli działanie) i na harmonijne zrównoważenie funkcjonowania półkól mózgowych.

Zapraszam dzieci 🙂

Jeśli poczujesz, że chcesz, posłuchaj jak opowiadam te baśnie, jaka płynie z nich energia aby poczuć, doświadczyć czy to z Tobą rezonuje i czy byłoby harmonijne z tym, co Ty chcesz darować swojemu dziecku.

Jeśli chcecie choć na chwilę stać się znów dziecięcą niewinnością i radością zapraszam Was i Wasze pociechy do posłuchania baśni i różnych opowiadań oraz książek na moim kanale You Tube:

Centrum Satya

lub www.centrumsatya.blogspot.com

Baśnie z Gór i Baśnie z Wyspy Lanka, znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ngHEixYuKpk&list=PLcR8lgehorRmpupzNIqDLBB0hcMTVdhL3

A na świetną pozycję klasycznej literatury dziecięcej: Marry Poppins, zapraszam tutaj: https://youtu.be/XjpmaOzL5Xs

Mary Poppins Rozdział 1

Wprawdzie te pozycje są czytane i nagrywane, nie mówione żywym językiem 😉 , ale może sprawią radość Waszym pociechom 🙂 .

Serdeczności dla Was